vineri, 1 august 2014

făt nărăvaş



azi a fost ziua smintelii calculatorului
m-am răzbunat şi-am stat aşa cum nu am mai stat demult
cu tălpile răsucite spre tavan 
am adunat nectarinele din sacoşa neagră 
şi cartea preferată acum
şi le-am învăţat cum e într-o zi de concediu

oricum îmi simţeam creierul mic dureros acut dureros
am lăsat calculatorul să tacă
- nu-i prieşte căldura -
nobilul din el vrea răcoare

mâine îi voi aşterne pe creştet o pungă plină de gheaţă
poate aşa îmi va da liber
să-i ocup timpul cu toate prostiile din lume

şi da, să nu uit...

volumul atât de lăsat în bătaia vântului
care-şi aşteaptă prefaţa grafica şi toate celelalte
va primi în sfârşit atenţia cuvenită din parte-mi

cândva undeva tralala voi reuşi să-l tipăresc
până atunci bebeluşul ţipă după laptele acru al prezentului
smulge ţâţa existenţei şi suge vârtos
tot mâine îi voi răsfira braţele picioarele miezul
pe tabela de marcaj unde golurile sunt atât de dese încât
nici o literă bună dreaptă nu mai încape

asta-i povestea unei cărţi
de care trag de pe la începutul anului
cu şanse de revitalizare materializare
cât un bob de muştar

baza piramidei e lângă bob
bobul lângă ea
bobul se rostogoleşte
cineva cumva îi pune câte o piedică facilă

e curajos tipul
va ajunge el acolo unde Domnul vrea să ajungă

seară bună blândă şi frumoasă...
după ce i-am schimbat de trei ori numele
ultimul l-a primit într-o scurtă scenografie care pare a fi
botezul real
cu el va face primul pas prima deschidere
şi cine ştie... prima aruncare de zidul stâlpul felinarul
întâlnit în cale

pas înainte făt sugar bebeluş nărăvaş
abia aştept să-mi foşneşti a Mama...

Anne Marie Bejliu, 31 iulie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu