miercuri, 6 mai 2015

într-un Te-U teluric


se adună noaptea cu ziua
în mine timpul îşi naşte cruci după cruci
prin toate trece pârâul acumulărilor 
mai mult sau mai puţin forţate
mă trezesc uneori lăsându-mi de izbelişte visele
şi-atunci cresc
ating timpanele cuvintelor părăsite demult
nu le mai înţeleg. le caut sensul. simboluri se rotesc
prin mine şi deasupră-mi cerul hohotul nu şi-l mai stinge
cândva
cunoşteam limba cuvintelor nenăscute
cândva ştiam că
metaforele sunt izvoarele prezentului viu
cândva mă răsuceam pe călcâie
şi lăsam în urma mea nimicul
cu el sacul de gânduri se revarsă
dincolo de ţărmurile nedorite
cu El timpul îşi strânge catrafusele
aşa pot intra pe poarta cu ivăr de iarbă
câte coduri există într-un pumn de seminţe numai Domnul ştie
presimt că ceva vine de departe de foarte târziu
sau din scurt luat totul
prezentul nu-mi mai este prezent ci un trecut
nepronunţat la masa judecăţii propriei fiinţe către sine
este aproape imatur şi doare
lovitura ustensilelor telurice ca un T ridicat deasupra capului
încovoiat în vremuri aspre până la sabie
se adună ziua cu noaptea într-un Te-U teluric
forţează toate porţile vieţii cu un pumn de seminţe
răscolite de vânt în sacul trăirilor neştiute nedefinite
reanimate într-un infinit finit de minte
Anne Marie Bejliu, 6 mai 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu