marți, 8 septembrie 2015

să fiu eu



este mai greu decât orice încercare
pentru că în mine
culele de cuvinte prind în ele 
metafore greu de pictat

şi atunci

aleg alt material mai uşor de modelat
mai simplu de privit
când ploile aleargă împresoară sămânţa
italicelor litere pe care le-am rugat să cânte

cântau oricum

le-am cerut blând să mă înveţe tăcerea
vibrau atât de zgomotos încât

le-am apăsat cu amândouă palmele
pe care cu un pocnet simplu le-am unit

au răsărit alte şi alte cuvinte
până când culele au cedat nervos
lăsând să răsară primul şi ultimul vers
dintr-un amalgam pe care cineva
sau mai mulţi oameni
îl numesc poem

să-mi fiu este încercarea supremă
când printre ochiurile plasei privesc peştii
pe care nu i-am prins niciodată într-o metaforă vie

somnolenţa literelor a dat naştere unei cruci

vârful pietrei unghiulare a atins centrul întregului
apoi a lăsat un singur cuvânt
să-i umple marginile cu lumină

să mă cunosc mă doboară şi atunci
iau taburetul care scârţâie trosneşte pocneşte
de câte ori gândul îi caută tatălui zâmbetul
printre lumi de cuvinte obosite să mai plângă

să înţeleg ce înseamnă succesiune
este pentru mine cea mai grea încercare
atunci când caut numai chipul tatălui
şi sărutul în cruce pe care mi-l dăruia
an de an de ziua mea şi aproape zi de zi
cu harul tatălui şi al prietenului unic

să accept ce înseamnă plecare
este pentru mine un calvar
la fel cum a mă întoarce
în buzunarului tatălui copil

este unicul vis în care văd
realul naşterii unei fântâni cu cumpănă
Anne Marie Bejliu, 8 septembrie 2015

sursa imaginii: http://1080plus.com/NYaWs6oISuk.video
(artist : Maria Codreanu)
-----------------
*Cula - este un tip de construcție semifortificată, specifică secolelor XVIII și XIX, răspândită în întregul spațiu balcanic, cu precădere în Serbia și în Albania.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu