duminică, 8 decembrie 2013

cuvântul astăzi




într-o cutie veche găsit-am vălul firii
şi-n pragul uşii talpa golită de-ntrebări
o las să calce liber să caute iar pasul
din care zborul vieţii neîntrerupt s-a scurs

alunecă pe stâncă şi între stânci răspunsuri
cascada este haina cuvintelor din cer
venite să întindă pânza apei mute

în cine umbra ţese versul poezia
şi fraza de-nceput

mi-e greu cuvântul astăzi când visul se destramă
în bol de umbre ziua se-mbracă în mătăsuri
albe albastre verzi argintul lasă fire fine
din care Domnul clopot bate
prin toacă-mi cheamă suflet
iar inima tresaltă în rugi prelungi sau scurte

întruna toarce lâna de aur printre crengi
alunul creşte-n pace din el ramuri se-ntind

salcâm bătrân cu spinii întortocheată lume
prin labirint o poartă să îmi atragă clipa
în altă încercare în care mama tata
aleargă printre nori şi în povestea albă
cu prinţi şi zâne triste să îmi găsesc un loc

într-o cutie veche găsit-am vălul firii
Tu Doamne-n cer străbate crucea de pământ
când creşte iarba deasă pe creasta încercării
Tu îndulceşte apa când îmi tresaltă pasul
învaţă-mă Tu Doamne cum pot să o păşesc

cu bucuria-n suflet tristeţea o alung
dar dorul taie piatra feliile-s prea lungi
şi-atunci în cântec iarna o prind şi o conjur
să nu îngheţe talpa să-mi lase lin sobor
pe umăr gol cuvântul să-mi fie blând copil
s-aline sărăcia pe câmpul larg şi-n vânt
să regăsesc ciulinii în geometria lor
să-mi pierd chipul din vatra stinsă de demult

8 decembrie 2013 de dincolo de gratii



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu