luni, 28 decembrie 2015

trup de i sau punct pe gând

mă-nveleşti în vis adesea
într-o haină de răcoare
"te iubesc" să spun mi-e teamă
şi mi-e cald să spun în mine

simt cum răsuceşti pumnalul
de cuvinte argintate
loveşti timpul meu cu ciotul
ce-a rămas nealterat
şi îi creşti intensitatea
cu o nouă definire
aspră-ntr-un miraj de gesturi
fără formă fără glas

înţeleg şi nu-nţeleg
că mi-e scrisă-n tălpi chemarea
sau pe pulpa dezgolită
de-ntrebări răspunsuri cad

mersu-mi este transformat
în plutirea printre verbe
şi-atunci cred în gând născut
cum că sunt şi nu sunt astăzi
decât un toiag în care
sprijini şi tăceri şi lumea
universul tău de verbe

când îmi taci
când strigi pe nume
ceea ce nu ştiu din mine

uneori în rătăcire
privesc golul dintre noi
apoi las privirea-mi oarbă
înspre tine văd ce eşti

liber spirit eşti în care
oglindindu-mi şi fiinţa
şi acele-nfrigurări
ale inimii nebune
simt că îmi rămâne-n frunte
şi în tâmple alergarea

unui cal imens şi tandru
vorbăreţ tăcut şi fur

când mi-e dor
 când fuga-mi este
 singur scop al stării vii
prind în pumni un vers anume
şi-un cuvânt de început

le privesc atent cum scapă
printre degete-amorţite
de atâta încleştare
şi mă hotărăsc s-adorm

tu vii iar şi iar spre mine
şi mai văd cum calul cântă
în tăcerea-mi oarbă pată
albă uriaşă sfântă
ştiu că el îmi e prieten
tu ce-mi eşti într-o spirală

trup de i sau punct pe gând


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu