sâmbătă, 2 iulie 2016

pastilele de bun simţ

mi-ai spus că în fiecare om
dansează un pitic
el îşi schimbă culoarea
după mişcările tale 
printre cuvintele scrise
sau rostite
cele întregi îi dau
nuanţele primare
celelalte
îl transformă într-un ghiveci
uneori bine asortat
alteori
îl fac să-şi ascundă chipul
sub o căciulă ascuţită
când este vesel
vârful îi atârnă un pic într-o parte
când este furios
vârful îi stă ţeapăn drept în sus
iar când este în extaz
căciula i se răstoarnă
te-am văzut şi pe tine
umblând cu aceeaşi căciulă
era răsturnată şi ţi-am spus
să o prinzi înainte să cazi şi tu
cu totul
în vasul alchimic al altcuiva
nu m-ai ascultat
la final mi-ai înşirat
câteva vorbe negândite
stăteau deasupra ta
ca un şirag de şerpi neliniştiţi
i-am învelit în încrederea în tine
şi i-am aruncat pe toţi
în haznaua lumii
nu îţi mulţumesc decât
pentru acele nuanţe clare
care mi-au trezit şi mai mult
bucuria în verbul "a crede"
în cer
în rest
nu uita să-ţi iei pastilele
pentru bun simţ
nu fac decât să gâdile
orgoliul
până la calmare
drum bun
Anne Marie Bejliu, 2 iulie 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu