joi, 29 octombrie 2015

pe mine cine arsă


pe clipa moartă zac
gândind o evadare
pe mine cine arsă
m-adună într-o urnă
aud cum zâmbet creşte
pe faţa lunii plină
şi cum printre zăbrele
privesc trişti condamnaţii
verbul a fi nu-i liber
nu-i simplă încercare
apasă şi încântă
cu singurătate
copilul care-şi lasă
jocul în ieslea caldă
sau îngheţată-n vorbe
rostite-n pietre mari
se-aruncă-n ceruri bruma
de visuri ne-mplinite
reţeta nu-i finală
nicicând nu-i terminată
întreb iar şi iară
aerul din juru-mi:
pe mine cine-n fire
m-adună într-o urnă
când arsă în mojarul
sculptorului orb
mă pregătesc privirea
să îmi arunc pe vatră
să ies din piatra blândă
să-ncerc lumea deodată
să-i gust din plin amarul
minciuna falsitatea
crezându-i vii lumina
forma întreaga-i geometrie
a treia oară gândul
mă-ndeamnă să întreb:
pe mine cine arsă
m-adună într-o urnă
şi cine mă-ncropeşte
iar om întreg femeie
dacă din mine umbre
ridică spre cer umeri
de aburi grei din ziduri
furaţi în nopţi prea albe
Anne Marie Bejliu, 29 octombrie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu