joi, 26 septembrie 2013

Gând de seară 26 septembrie 2013






în graţia serii
răsucesc tâmpla orbului spre propriul tablou
pictura neterminată are gură surâde 
deşiră un ghem de gânduri fără şir
finalul nu este conturat

desenul picturii era incomplet
de când i-am ascultat povestea

de ce între două determinări
necunoscutele rămân necunoscute
întrebările devin răspunsuri
iar tu devii din ce în ce mai tăcut

e retorică întrebarea nu te deranja
gândul meu ştiu că pişcă uneori

te-am întrebat /de ce/
de fapt aveam în palme cheia
deja răsucită de tine

profesor bun
m-ai învăţat cifrele
cu grafica stau prost

am rămas prea mult timp lângă tine
prea multe răsuciri răsună în ecoul tictacului
şi tacul pierde direcţia

o singură bilă de pe masa verde
linişteşte tâmplele orbului
din cea dreaptă răsar frunzele deja ruginite
din cea stângă se amână primăvara
cu o toamnă şi o iarnă nebună

uite cum trece pescăruşul
şi tu ai uitat să-l întrebi
a câta oară a câta oară numeri posibilului
capetele

simplifică şi tu ecuaţiile
ştiu
îţi plac problemele cât mai complicate

spune-mi ce vezi
geometria aerului se împleteşte
cu cea a sufletului sau invers

aştept răspunsul tău

e ca într-un joc eu întreb tu nu răspunzi
clipeşti de sub gluga uneori prea mare
care te ascunde printre cărările căutărilor tale

spune-mi te rog
jocul nostru seamănă singurătate sau
seamănă cu jocul singurătăţii

imagini: Vladimir Kush
1. Key of Passion
2. Icarus















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu