joi, 22 august 2013

Gând de după amiază 22 august 2013


stă sufletul socoate şi-n paşi de rouă coaptă
adună scade-mparte tot ce i-am dat sau luat
se-ntreabă-n geana plină de praful dimineţii de fumul prea-amiezii
rămân sau nu rămân
aştept cu inima strânsă de-atâta libertate în fum în praf noroiul şi mâzga colorată a unei lumi de clovni
de câte ori lăsat-am alţi clovni să-mi plesnească cu bici de plastic forma
de a mă exprima
căldură gând bun clipă nerătăcită umbră ci rol în rol secund
şi celălalt din masca cea plină-n joc de zaruri
cum spune un prieten: "joc cu hazardul"...poate
în şah în tot el e prezent
hazard în ochii lumii cu zâmbet larg şi tâmp
cu inima-n carouri şi simple puncte vii
pe-acelea le vreau jertfă de gând de viaţă-n umbre sau întuneric clar

stai suflete socoate apoi să-mi dai tu rodul din fila de lămâie s-o gust
dulce-acrişor
mai vreau dar tu pui zahăr şi nu-i corect amice
vreau altă secţiune din infinit întreg
finit mi-e infinitul privesc acum şi cerul şi pasul calcă-n umbre
să nu spun strachini...drept

stai suflete socoate de câte ori te-am nins cu păcăleli de viaţă
de bucurii sordide de-atingeri fără plasă şi de căderi ad-hoc
în joc te prinzi în plasa păianjenilor lumii apoi ţi-aduci aminte că poţi fi înţelept

s-adun acum cu totul:
înţelepciuni de inimi - una se află-n stânga şi bate ca nebuna
cealaltă e tăcută şi-nvârte din petale esenţele luminii aproape e de stern
înţelepciuni de suflet cu-aripile tăiate cu jumătăţi de visuri
ce mai - întreg poem
înţelepciuni de toate din toate câte omul le poartă-n crucea vie şi-n cea a morţii vii

am adunat
e bine - întreb tu taci socoţi

suflete stai socoate de câte ori odihna te-a lăsat să zbori
întorsu-te-ai la mine şi-n fiecare clipă rugatu-m-am de tine să nu mai vii-napoi

stă sufletul socoate nimic nu lasă-n urmă
şi-n paşi de rouă coaptă cu tălpile-n privire ţin iară carul drept

napoi... 'napoi nu mai există 'nainte e departe

ţintă în punct de cremeni de aur vechi şi cuarţ
în ametist mi-e ochiul şi în safir mi-e cupa rubin de foc iubirii
pe prag îl las nu plec

(în imagine: cuarţ cu titan)












































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu