joi, 7 noiembrie 2013

adevăr în patru acte



(gând de zi 7 noiembrie)

printre garduri aurite 
printre măşti prea argintate
sidefie stăruinţă
(străvezie în balanţă)
plimbă ropotul de stele
verzi albastre-nşiruite
peste-a zilei echitate

echitabile sunt clipe ore minutare
sparg în fiecare-aripă
zbor din zbor în puncte şapte

când am fost să pierd şi codul
manierelor -dreptate
s-a făcut greşelii cale
şi-a rămas la jumătate

visul toarce-n coşul liber
plin de noduri dezlegate

în privirile absente
jumătatea-i jumătate

în privirile prea pline
scoica umple şi goleşte
viul unui ochi de peşte
ochi de apă-n libertate

lunecă prin timp speranţa
-zici că-i o balenă vie -
moare-ncet e uriaşă
la final deschide-n vie
o esenţă rătăcită de-adevăr
în patru acte

piesa-n teatru se mai joacă
acel teatru-anume dat
fiecăruia din piaţa-n care rost
am cumpărat
de o supă de legume
şi un rest de-nchipuire
cum c-ar fi viaţa viaţă
şi lumina din lumină

ştiu că este-aşa tu ochi
inima îmi spune tare
că sunt urma unui iris
de-altfel şi esenţă tare
din copacul care plânge
la margine de hotar
lăsând pletele în apă

semn mister pe-un vârf de ac

printre garduri aurite
printre măşti prea argintate
cer din cer senin răsare-n
calea soarelui din mare

şi când vreau să îmi joc rolul
valului singurătate
cineva lasă o piatră
uite-aici la jumătate
dintr-un drum ales de Tine
Doamne
vie-mi e durerea

bucuriei unde Doamne
să-i găsesc iar trăinicia






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu