să uit meleagurile prin care n-am trecut
urc muntele şi apoi văd ce se deschide în zare
între zenit şi nadir
laturile piramidei uneori se înnegurează
muchiile devin ascuţite
le ating şi creasta gândului redevine ocean
o clipă mai târziu - cât o viaţă netrăită
zbuciumul continuă
declar pace cu gândacul prezentului
îl privesc mergând pe tavanul dormitorului
cade şi el în clipa în care
pasărea nopţii îşi deschide aripile
visurile toate îl învelesc şi-l dau de pământ
ca pe o cheie magică a vieţii
în piciorul căreia s-a ascuns talpa de sidef
a scoicii nenăscute
apare în vreme ce trupul în odihnă
întinde inima să cuprindă viitorul
inexistent hotar inexistent areal al fiinţei
care nu uită că prezentul a fost prins demult
pe sfoara abstractă a vieţii
cu cârligele metaforelor scrise răscrise
de autorul poemelor străzii
uită-mă să te uit
- strigă la mine actorul numit Prezent
de după cortina lăsată înainte de actul însingurării
te uit dar uite cum reinventezi poveşti în care
angajezi actori care să-ţi umple scenografia
ochiul fuge spre tine în loc să rămână fix
pe frontiera dintre triunghiul năuc
şi cel cu vârful în cer
ca un prag de lemn putrezit totul se răstoarnă
se reia actul 1 scena I
cu precizia unui metronom mereu repornit
de mâna dibace a Lui
Anne Marie Bejliu, 25 iunie 2014
sursa imaginii:
http://offer.altervista.org/Sculture/scultura-zenitnadir.htm
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu