sâmbătă, 20 iulie 2013

Gând de seară 20 iulie 2013



sunt particulă din sfera de apă
căzută pe mâna ta,
când rostirile încetează şi gura însetată caută gândul unic
se zbat emisferele cuvântului
iar sensul aleargă pe câmpurile pline de lesturi de viaţă.

aleg umbra ochiului tău pe pleoapa răsturnată
- imaginea e sigur mai vie aşa -
când singurătatea se adapă la izvorul cuvântului scris.

spun "mai târziu", tot un acum aparent nou
- e o vorbă simplă
spusă de multe ori în drumul parcurs prin colb
ştiu că timpului i-au rămas numai degetele secundelor păstrate cu sfinţenie
pentru a ne atinge când şi când cu spiţele roţii dinţate
în care încercările rotesc aerul de la stânga la dreapta la stânga
apoi mâna Lui întoarce mişcarea
pentru a simplifica o luptă absurdă cu ataşamentele -

repet:
" mai târziu" îmi las toate anotimpurile pe paleta ta
şi nu uit să te rog să-mi aşterni tu
armonia lor
să le pot citi mai bine din cartea cuvintelor nescrise

sunt particulă din tabloul nenăscut
născut sub degetele tale acum prinse în aer de un gest neterminat
înainte de a-mi lăsa un mesaj
rătăcit în sfera aceea rostogolită la infinit printre firele de nisip iarbă
la răspântii de bucurii

seara asta spuneai că voi ameţi
s-a întâmplat invers

înainte să mă conving că am ameţit
las pe spătarul scaunul două cuvinte banal rostite de oameni
- ca un guler de blană în semiîntunericul "camerei misterelor" -
când simt că amfora s-a umplut de ceva nedefinit
le luminează sferele dintre pleoape

revin la muzică
tastele îmi ascultă gândurile
tropotul lor mă calmează iar şi iar
iar tu cuprinzi cuvântul între palme şi-l ascunzi mai bine
uite că râd. nu cu lacrimi
cu ochii strălucind de bucuria liniştii dintre noi

aproape noapte e acum
iar degetele mele nu au încetat să descrie timpuri vechi
prinse între spiţele roţilor dinţate în care încercările acoperă infinitul
cu lovituri sacadate de pietre

rămân aninată de un gând care-şi cere aproape jumătatea
cu glas viguros
plin de două cuvinte rostite banal de oameni
când între pleoapele întredeschise recontruiesc răsăritul
până la hohot

aproape plouă...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu