miercuri, 5 februarie 2014

din mers



îmi oferi mereu ceaşca de cultură cu coada spartă
caut acel ciob pentru a-i ridica imaginea 
la complexitatea undelor ceaiului sau cafelei 
un adevărat vulcan 
se ridică deasupra noastră 
sfertul academic se consumă rapid
informaţiile răvăşesc blana pisicii 
adormită întâmplător într-o întâmplare neîntâmplată
ea o găseşte repede când mă priveşte
fiecare rază a irisului meu îi trezeşte firele de blană

pisica mea doarme pe o haină
din lâna oilor timpului transhumanţei
tresare din când în când
poate amintirile o pişcă sau puricii adunaţi din jurul blocului
ceva se întâmplă

oricum oile îşi urmează drumul la margine de lan verde se opresc
şi muşcă un strop de ici unul de colo
din grâul primăvăratec
va fi rod bogat pentru cine ştie că binele din flămând se naşte

uite că e încă iarnă iar eu privesc deja lanul de grâu necopt
mai copt decât ideile care vin lasă amprente profunde în irişii mei
şi trezesc pisica

ghemul de lână zace cuminte sub el
oricât de lucrat ar fi ea îl simte încă lână
pe oile timpului transhumanţei

în mine primăvara creşte cu fiecare ninsoare a iernilor întârziate

uite ceaşca de ceai sau de cafea fără coadă
vulcanul frământă orbii în fiecare dimineaţă şi seara la culcare
îi lasă să scrie versuri pe ciobul lipsă

oile merg şi merg şi merg
grâul se coace în irişii măriţi odată cu toate cele ce văzul îl animă

5 februarie 2014



 Tasse Fumante - Claude Lecointre

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu