vineri, 6 iunie 2014

variantă


nu te speria
eu ştiu prea bine
că tot ce simt
nu poate fi iubire
e simpla atingere
de nori
prin balta fină
în care scald
o haină două nouă
apoi mă duc
mă vei uita încet atent
chiar cu migală
cu arta ta
statuie-n glod vei ridica
femeii care
ţi-a purtat o vreme umbra
în buzunarul de la piept
şi-n firea sa
ce joc
în care ramuri cresc
apoi sunt rupte
ca un cais în floare
primăvara e tăiat
bandajul e o simplă-acoperire
inelul sau inelele
s-au tulburat
va creşte iar probabil
acolo unde tăietura a durut
şi pomul şi mâna care
l-a împământenit apoi i-a spus
că îi iubeşte cântecul
esenţa frumuseţea
inelul sau inelele s-au dus
acum sunt fracţiuni
din cercul în care
lecţia fragment nespus
era întregul e întreg
o rană care
rupe mişcarea
fluidul zis iubire
în flacără s-a stins
arde tăcerea
arde umbra
ard toate
ies din joc o clipă
mă întorc
tu vei mai crede oare
că-ntâmplarea e o sferă
sau că spirala dublă
din lâna cea de aur
mai este bună
oare-acum de tors
tu
om al gesturilor calde
nimicul spus nescris
şi nerostit
atinge buzunarul întrebării
răspunsul printre noi
nu s-a întors
suntem pereţi
într-o clepsidră a-ndurării
şi între noi
nisipul nu s-a scurs
când vei întoarce
semnul exclamării
atunci vei înţelege bine
de ce-am ales eu verbul
a întoarce
în varianta:
sunt acum aici
m-am întors
Anne Marie Bejliu, 5 iunie 2014


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu