miercuri, 29 ianuarie 2014

fără stâlp



ca un covrig din lemnul cu cea mai tare esenţă răsună vocea ta 
şi vocile celor asemenea mie 
peste carapacea cuvântului iubire
să mă retrag din poveştile nopţii din asaltul ierbii
asupra zidurilor castelului piticilor
unde să mă ascund să nu mai aud glasul glasurile
mă strigă întruna de la răsărit la apus
de la punctele orizontalei din răscrucile rădăcinilor pământului
spre sus spre vârful cerului
nu ştiu dacă este deschis sau închis
îl simt în mine ca o închisoare şi atunci răstorn pe masă
cutia cu fotografiile galbene
le întind uniform cu palmele larg deshise
aleg la întâmplare una
tot întrebarea îmi apare în chipurile umbre în leagănul gol

am înnebunit sau încep să văd dincolo de textura hârtiei fotografice
cineva începe să meargă altcineva are gura căscată a ţipăt
o pasăre fură mingea măruntă a copilei şi zboară cu ea
deasupra cuibului de guguştiuci
iarba îşi schimbă vălul
trec anotimpurile în fuga cailor sălbatici şi eu
rămân ţintuită în scaunul prezentului
ca un stâlp singuratic rătăcind cu sculpturile graţioase
între grădinile timpului şi castelul piticilor devenit acum casă

să mă întorc să mă întorc - răsună zidurile
zbori zbori frânge-te - răsună ecoul cuvântului iubire

da. mă frâng înfrâng
las casa fără stâlp şi alerg printre punctele acum răsfirate pe tot câmpul
unde grâul a rămas verde
ca o promisiune de primăvară întârziată la apelul inimii

28 ianuarie 2014




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu