vineri, 31 ianuarie 2014

Potrivire (Fărâme de paşi - prima arie)


Într-un gol de umbre, - toate acum ţopăie în jurul meu şi îmi strigă verzi şi uscate - încet încet reduc totul la cuvântul scris. Ridic din praf memoria frumuseţii şi mă las purtată de vers deasupra tuturor negurilor.
Îmi strig în fiecare dimineaţă că viaţa este o problemă de geometrie a aerului respirat-expirat în fraze prelungi, apoi lăsat să-şi facă de cap cu încercările prin care trec şi pe care nici o clipă nu le las să mă sufoce.
Unica şansă pe un teren de golf plutitor este să fii gaura în care sare mingea.
Spuneam într-o zi că mă văd (şi chiar m-am văzut) ca pe o piesă de puzzle în propriul pumn drept.
Mă arunc dintr-un pumn în altul privind jocul imens de puzzelsuri care-şi schimbă de la o clipă la alta imaginile.
Potrivirea întreagă a piesei e dificilă. Uneori cu dalta gândului îmi rotunjesc marginile alteori le ascut. De multe ori eroarea îmi aduce plecări şi Doamne câte plecări se înşiruie de-a lungul marginilor imaginilor.
În centrul fiecărei imagini este un punct. Şi el îşi schimbă culoarea. Înainte măsuram şansele de a-l surprinde în mişcare pentru o potrivire cât mai blândă. Acum nu mai măsor. Las să curgă totul aşa cum vrea Domnul, cum îmi este dat.
Vorbeam cu o prietenă aseară, despre imaginea cu piesa de puzzle din pumn. O clipă am închis ochii în timp ce vorbeam. Îi ascultam vocea caldă şi derulam infinite imagini în faţa ochilor. În nebunia aceea a derulării lor, am privit atent o floare de lotus. Centrul ei este o candelă veşnic arzândă. Acolo am reuşit, o fracţiune de privire, să-mi potrivesc piesa. A sărit odată cu ridicarea pleoapelor obosite. O caut şi acum. S-a pierdut în haosul întâmplărilor încercări. Doare şi arde. Aud hohotul cerului deasupra şi în sufletul hămesit de linişte.
Într-un gol de umbre care îmi strigă verzi şi uscate, păstrez imaginea centrului lotusului arzând de la înflorire până când ochii mei îi pierd imaginea şi o lasă să-mi îmbrace interiorul cu lumină.
Doamne, unde este piesa de puzzle?
Nu mai contează imaginea în care o voi potrivi pentru fracţiunea de timp al bucuriei. Numai să o regăsesc pentru a-mi continua jocul...

31 ianuarie 2014





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu