sâmbătă, 29 august 2015

aproape


am alergat. recunosc
am alergat atâta vreme printre cuvintele tale
încât acum
nu mai ştiu dacă fac parte din prezent
sau sunt culoare într-un tablou uscat demult
pe care tu, pictorul fără mâini
mă aşterni iar şi iar
mă omoară şi mă usucă
vântul din mintea ta în fiecare zi
altă nuanţă altă nuanţă
şi totuşi aceeaşi pe care
ai folosit-o să păstrezi viu chipul
vie mişcarea vie atitudinea celei pe care
ai pierdut-o printre spaţii
când algoritmul de calcul a luat-o razna
iar tu
ai început să priveşti mai întâi timid
apoi să dai cu pumnul
în oglinzile tuturor
pe a ta o păstrezi întreagă prietene
spun prietene gândesc altceva
şi totul devine un amalgam de nimic răsuflat
cândva doream
cândva alergam după cuvintele tale
crezându-le proaspete
crezându-le împinse de inima ta spre
mojarul în care răsuceam un radical fraged
pentru un prezent ceva mai fericit
acum văd cum trecutul tău
se amestecă impasibil cu al meu
prietene,
nu mai alerg
nici după cuvintele tale
nici după umbra ta sălcie pe pereţii camerei
versurilor în care mă salvez
lăsând rostirile să curgă aproape zi de zi
aproape liber aproape
Anne Marie Bejliu, 29 august 2015
Abandoned Dwellings (Locuinţe abandonate) - Vladimir Kush




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu